Inspirowany samochodami SUV, Active Crossover uzupełnia linię modelową nowego Forda KA+.
- Linia modelowa nowego małego Forda KA+ po raz pierwszy obejmuje także crossovera KA+ Active z podwyższonym zawieszeniem, elementami stylistyki nadwozia podkreślającymi jego charakter i zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi.
- Asertywnie stylizowana nowa generacja KA+ oferuje system informacji i rozrywki SYNC 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala, podgrzewaną szybę przednią Quickclear, wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatyczne reflektory.
- W gamie oszczędnych silników znalazł się całkowicie nowy silnik benzynowy Ti-VCT o pojemności 1,2 litra dysponujący do 10% większym momentem obrotowym przy niskich obrotach, a także 1,5-litrowy silnik Diesel TDCi będący pierwszą wysokoprężną jednostką oferowaną w KA+ z zadaniem zapewnienia bezstresowej, oszczędnej jazdy.
- Przestronne i praktyczne KA+ i KA+ Active dysponujące miejscem dla pięciu dorosłych osób i ich bagaży trafią do salonów dilerskich w tym roku.
WARSZAWA, 5 lutego 2018 roku – Ford zaprezentował dzisiaj nowy model KA+ – po raz pierwszy oferowany również w wersji crossover KA+ Active, zapewniającej więcej komfortu i wygody, więcej systemów wspomagających kierowcę, niż oferuje jego poprzednik, a także wyróżniający się stylistyką wnętrza i nadwozia.
Dysponujące miejscem dla pięciu osób i ich bagażu, nowe modele KA+ i KA+ Active są dostępne z wieloma zawansowanymi systemami i rozwiązaniami technicznymi , w tym z systemem komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, z wycieraczkami z czujnikiem deszczu, czy z automatycznymi reflektorami.
Nowe modele KA+ i KA+ Active po raz pierwszy oferują również wybór silników benzynowych i wysokoprężnych, w tym nowy, udoskonalony i oszczędny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z Ti-VCT (z regulacją faz rozrządu dwoma niezależnie pracującymi wałkami), oferujący moc 70 KM lub 85 KM oraz silnik wysokoprężny TDCi o mocy 95 KM, zaprojektowany z myślą o kierowcach oczekujących szczególnie niskiego zużycia paliwa.
Nowy KA+ Active dodatkowo wzmacnia ofertę kompaktowego pięciodrzwiowego modelu Forda wyrazistą stylizacją nadwozia, podwyższonym zawieszeniem, unikalnym wyglądem podwozia, a także charakterystyczną konstrukcją przedniego wlotu powietrza, wyróżniającymi się elementami wykończeniami wnętrza i bogatym wyposażeniem standardowym.
„W ubiegłym roku Ford sprzedał po raz pierwszy ponad 200.000 SUV-ów w Europie, a popyt na modele SUV i crossover nigdy nie był wyższy. Nasz nowy Ford KA+ Active sprawi, że w tym roku crossovery staną się przystępniejsze dla jeszcze większej liczby klientów, oferując niebanalny styl i zaawansowane rozwiązania techniczne, które klienci spodziewaliby się znaleźć w znacznie droższych samochodach.” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.
Ford sprzedał ponad 61.000 KA+ od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek pod koniec 2016 roku, a teraz oferujemy klientom jeszcze większy wybór, dzięki pierwszemu silnikowi wysokoprężnemu, w jaki może być wyposażony KA+, by zapewnić minimalne zużycie paliwa przy bardzo przyzwoitych osiągach, a także całkowicie nowe układy napędowe z silnikami benzynowymi, gwarantującymi dynamiczniejszą jazdę w mieście i spełniającymi najnowsze, surowe normy emisji spalin.
KA+ został opracowany dla europejskich klientów jako przestronny, dobrze wyposażony samochód, oferujący świetny stosunek wartości do ceny, bardzo niskie zużycie paliwa i sprawiającą radość dynamikę jazdy, a wszystko to w przystępnej cenie.
Crossover KA+ Active jest drugim z nowej serii samochodów Active oferowanych przez Forda, po Fiesta Active, która trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Modele Active charakteryzuje styl inspirowanym SUV-ami, podwyższone zawieszenie i dodatkowe elementy chroniące nadwozie, przy jednoczesnym zachowaniu całej praktyczności hatchbacków i prawdziwej przyjemności z jazdy dzięki typowym dla Forda charakterystykom samochodu.
Stylowy i dobrze wyposażony
Nowy KA+ dostępny w wersjach Trend i Trend Plus, uzupełniany nową wersją Active, wyróżnia się wysoko umieszczonym trapezoidalnym wlotem powietrza i dużymi, odchylonymi do tyłu reflektorami, zgodnie z najnowszym stylem projektowania firmy Ford.
Nowa siatkowa kratka wlotu powietrza z chromowanym obramowaniem, standardowe światła przeciwmgielne i światła do jazdy dziennej są uwypuklone charakterystycznymi chromowanymi detalami w kształcie litery „C”, do których nawiązują tworzywowe nakładki na narożnikach tylnego zderzaka. Przestylizowane przednie i tylne zderzaki przyczyniają się do nadania nowego, charakterystycznego wyglądu.
KA+ Active posiada podwyższone o 23 milimetry zawieszenie i stylizację nadwozia wzbogaconą o dodatkowe osłony, a także obramowania nadkoli, unikalne czarne wykończenie górnej i dolnej części przedniego wlotu powietrza oraz relingi dachowe do przewożenia rowerów i sprzętu sportowego, służące wspieraniu aktywnego stylu życia.
Kolejną cechą zarezerwowaną dla KA+ Active są wyjątkowe 15-calowe obręcze kół z lekkiego stopu i brązowy metaliczny kolor nadwozia Canyon Ridge.
Wnętrze KA+ otrzymało ziarniste wykończenie deski rozdzielczej i wytrzymałe materiały wykończeniowe w stylowej kolorystyce ciemnego węgla drzewnego. Charakterystyczne chromowane akcenty zastosowano w miejscach regularnie dotykanych przez klientów oraz w obszarach szczególnie widocznych, jak klamki drzwi, elementy sterowania na konsoli środkowej, czy kratki wentylacyjne.
Kabinę KA+ Active uatrakcyjniono za pomocą ozdobnych listew progowych i dedykowanej dla tego modelu skórzanej kierownicy z ozdobnymi szwami Sienna Brown, wyposażonej w przełączniki tempomatu. Przednie i tylne fotele są wyposażone w specjalne tkaniny z pasami w kolorze Sienna Brown i dopasowanymi do nich szwami, a maty podłogowe w kabinie i przestrzeni ładunkowej chronią wnętrze przed zabłoconymi butami.
Technika służąca wygodzie
Dostępne obecnie rozwiązania techniczne podwyższające komfort, wygodę prowadzenia i systemy wspomagania kierowcy pomogą zapewnić bardziej zrelaksowaną i pewną jazdę nowymi KA+ i KA+ Active.
System komunikacji i rozrywki SYNC 3 umożliwia kierowcy sterowanie systemem audio i podłączonymi smartfonami za pomocą poleceń głosowych lub za pomocą 6,5-calowego kolorowego ekranu dotykowego inspirowanego tabletem i jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz z Android Auto™.
Dalsze dostępne rozwiązania ułatwiające jazdę obejmują wycieraczki z czujnikiem deszczu, reflektory, które włączają się automatycznie o zmierzchu oraz podgrzewaną szybą przednią Quickclear zapewniającą szybsze przygotowanie samochodu do jazdy w mroźne poranki. Dostępne są również podgrzewane fotele przednie, automatyczna klimatyzacja i tylne czujniki parkowania.
Wszystkie wersje modelowe KA+ i KA+ Active oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektryczne sterowanie przednich szyb i lusterek zewnętrznych, zamek centralny sterowany pilotem, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości oraz system Ford EasyFuel. Silnik zaczyna pracę po naciśnięciu przycisku rozruchu, a w odpowiedzi na życzenia klientów, przestrzeń bagażowa jest łatwiej dostępna dzięki przełącznikowi zamontowanemu na drzwiach bagażnika ułatwiającemu jego otwieranie, niezależnie od wygodnej dźwigni otwierania bagażnika dostępnej z fotela kierowcy.
Sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system kontroli stabilności i system monitorowania ciśnienia w oponach chronią pasażerów, a dostępne rozwiązanie Ford MyKey pozwala właścicielowi ustawić maksymalną prędkość i limit głośności systemu audio, a także zapewnić, że funkcje bezpieczeństwa nie zostaną wyłączone, gdy Fordem KA+ będzie jeździł młody i niedoświadczony kierowca.
Przestronne wnętrze pozwala pasażerowi o wzroście 2 metrów wygodnie usiąść za kierowcą o podobnym wzroście. Praktyczną wartość samochodu podnoszą tylne siedzenia rozkładane w proporcji 60/40, ułatwiając przewóz większych przedmiotów.
Moc do wyboru
Nowe KA+ i KA+ Active po raz pierwszy oferują klientom moc do wyboru, z dostępnymi oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, spełniającymi najnowsze, rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6, wspomaganymi przez dostępny w standardzie system Auto Start-Stop.
Całkowicie nowy, 1,2-litrowy, trzycylindrowy benzynowy silnik Ti-VCT łączy podstawową architekturę z 1,5-litrowym silnikiem EcoBoost o mocy 200 KM napędzającym całkowicie nowy model Ford Fiesta ST, który zostanie wprowadzony do sprzedaży jeszcze w tym roku. Według szacunków emisja CO2 nowego silnika będzie wynosiła 114 g/km.*
W porównaniu z poprzednio stosowanym 1,2-litrowym silnikiem benzynowym Duratec, nowy silnik oferuje do 10% więcej momentu obrotowego między 1 000 obr/min i 3 000 obr/min, co zapewnia zoptymalizowane reakcje silnika w czasie codziennej jazdy, przy jednoczesnym około czteroprocentowym zmniejszeniu zużycia paliwa w całym zakresie obrotów, służąc obniżeniu kosztów eksploatacji.
Trzycylindrowa konfiguracja silnika pozwoliła ograniczyć straty tarcia, a aluminiowy blok i głowica cylindrów dzięki mniejszej masie pomagają w oszczędzaniu paliwa.
Inne ważne rozwiązania techniczne, to między innymi:
- Dwa osobno sterowane wałki zmiennych faz rozrządu umożliwiają niezależną regulację faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych w celu uzyskania szybszej reakcji przepustnicy, wyższego momentu obrotowego przy niskich obrotach i dalszej oszczędności paliwa.
- Zintegrowany kolektor wydechowy optymalizujący rozgrzewanie układu wydechowego w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń.
- Dwustopniowa pompa olejowa o zmiennym wydatku, powłoka diamentopodobna DLC pokrywająca tłoki i konstrukcja paska pracującego w oleju, wszystko to przyczynia się do minimalizacji strat tarcia, obniżając zużycie ‑paliwa.
Całkowicie nowy 1,2-litrowy silnik Ti-VCT cechuje się również wyższą kulturą pracy, a to dzięki nowatorskiej konstrukcji przesuniętego względem osi cylindrów wału korbowego, który równoważy pracę trzech cylindrów bez potrzeby stosowania wałka wyrównoważającego, układowi rozrządu zoptymalizowanemu pod kątem cichej pracy oraz systemowi izolacji akustycznej zmniejszającemu przenikanie hałasu silnika do kabiny.
Zarówno KA+, jak i KA+ Active oferowane są z 1,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym TDCi o mocy 95 KM, o emisji CO2 od 99 g/km, który dysponuje momentem obrotowym 215 Nm w zakresie obrotów 1750-2500 obr/min, pozwalając na bezproblemową jazdę na dłuższych dystansach.
1,5-litrowy silnik TDCi cechuje się zoptymalizowaną konstrukcją komory spalania, turbodoładowaniem i zaawansowanym wtryskiem paliwa podwyższającym parametry pracy jednostki napędowej. Inteligentne ładowanie regeneracyjne akumulatora poprawia efektywność paliwową poprzez selektywne włączanie alternatora i ładowanie akumulatora, gdy pojazd jedzie wybiegiem lub hamuje.‑
Wszystkie nowe układy napędowe KA+ i KA+ Active wykorzystują nową pięciobiegową manualną skrzynię biegów o niskim stratach tarcia, zapewniającą lepszą jakość zmiany biegów, precyzyjne działanie i oszczędność paliwa, a to dzięki rozwiązaniom obejmującym komponenty wewnętrzne pokrywane teflonem, niskotarciowe łożyska i synchronizację załączania biegu wstecznego.
Zaprojektowany dla europejskich kierowców
Nowe KA+ i KA+ Active sprawiają, że wysoko cenione charakterystyki samochodów Ford, dzięki którym dostarczają one satysfakcji i radości z jazdy, będą dostępne dla jeszcze większej liczby klientów. Unikalne rozwiązania w podwoziu skonstruowanym w celu spełnienia oczekiwań europejskich kierowców obejmują nietypową przednią ramę pomocniczą i elementy zawieszenia, w tym sprężyny, amortyzatory i tylną oś skrętną zoptymalizowane pod kątem europejskich dróg. Powiększone uszczelki drzwi, elementy i materiały dźwiękochłonne oraz aerodynamika nadwozia, mają na celu zmniejszenie hałasu w kabinie przenoszonego z drogi przez koła, jak i wynikającego z opływu powietrza wokół samochodu.
Ponadto KA+ Active ma większy rozstaw kół, większy przedni stabilizator przechyłów i specjalnie dostrojony elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy, zapewniający charakterystykę optymalną dla crossovera. Amortyzatory o zmienionych parametrach wyposażone są w hydrauliczny ogranicznik odbicia zawieszenia, który zapewnia płynniejszą jazdę po trudnych nawierzchniach, a funkcja aktywnego zapobiegania przewróceniu samochodu wbudowana w elektronicznie sterowany system kontroli stabilności, oferuje dodatkowe zabezpieczenie podczas przewozu ładunku na bagażniku dachowym.
Aby podwyższyć ochronę pasażerów w razie zderzenia, prawie 50% blach nadwozia KA+ wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości, w tym płaty podłogowe, przednie i tylne podłużnice podwozia, słupki drzwiowe, a także belki przedniego i tylnego zderzaka oraz belki wzmacniające drzwi.
Nowe KA+ i KA+ Active trafią do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.