Ford potwierdza uczestnictwo pierwszych samochodów w testach dostawczych Transitów Plug-In Hybrid w ramach
jesiennej akcji „Cleaner Air for London” ( „Czystsze powietrze dla Londynu”).

21/04/2017 – Ciaran McCrickard / Mindworks – Ford Motor Car Director of Urban Electrified Vans Mark Harvey

  • Opracowany w Dunton Ford Transit Custom z napędem hybrydowym typu plug-in oferuje możliwość jazdy z wykorzystaniem energii elektrycznej w typowo miejskich warunkach.
  • Pięć zespołów zostało wybranych do pierwszej grupy uczestników testów auta dostawczego z napędem hybrydowym typu plug-in.
  • Nowo opracowana procedura testowa Forda Smart Mobility obejmuje testy na ulicach Londynu i ma na celu zbadanie tego, jak auta dostawcze mogą przyczynić się do poprawy jakości powietrza przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności przedsiębiorstw w wielkim mieście.
  • Miejska policja przetestuje dwa dostawcze Fordy Transity Custom z napędem hybrydowym typu plug-in w charakterze oznakowanych i nieoznakowanych wozów patrolowych.
  • Pojazdy będą wyposażone w systemy telematyczne Forda, zbierające dane pomiarowe dotyczące efektywności oraz emisji spalin w zależności od branży i roli w której są wykorzystywane.
  • Mark Harvey został kierownikiem programu Urban Electrified Van (Miejski Samochód Dostawczy z Napędem Hybrydowym) w strukturach Ford Motor Company, aby sprawować kontrolę nad testami w centrum badawczym Forda w Dunton w hrabstwie Essex.
  • 25 kwietnia Ford zorganizował nieformalne spotkanie poświęcone testom podczas pokazu samochodów użytkowych w hali wystawowej Birmingham NEC.

WARSZAWA, 28 kwietnia 2017 roku – Pierwsza grupa uczestników w testach dostawczego Forda Transita z napędem typu plug-in hybrid (PHEV) w Londynie, które rozpoczną się tej jesieni, została zatwierdzona. Projekt, którego wartość liczona jest w milionach funtów, ma na celu zbadanie możliwości poprawy jakości powietrza za sprawą niskoemisyjnych aut dostawczych z napędem hybrydowym typu plug-in, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności flot działających w warunkach miejskich – najtrudniejszym środowisku pracy dla pojazdów użytkowych. Projekt, wspierany przez organizację Transport for London ( Transport dla Londynu), obejmuje 12-miesięczne testy 20 nowych Fordów Transitów Custom PHEV, za sprawą których lokalna emisja spalin może zostać obniżona, gdyż pojazdy te mogą pokonywać większość odcinków w obrębie miasta z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. Dzięki silnikom spalinowym wydłużającym zasięg floty nie jest ograniczony pojemnością baterii, co sprawia że samochody są w stanie pokonać również dalsze odległości, co może być konieczne ze względu na charakter pracy przedsiębiorstw lub służb publicznych (np. policji) w których są używane.

Potwierdzone organizacje i przedsiębiorstwa uczestniczące w programie:

  • Transport for London
  • Metropolitan Police
  • Clancy Plant
  • Addison Lee
  • British Gas

Jiggs Bharij, odpowiedzialny za usługi flotowe w Metropolitan Police powiedział:

” Metropolitalna Służba Policyjna stawia sobie za cel wykorzystywanie pojazdów przyjaznych środowisku w swojej flocie. Cieszymy się z możliwości współpracy z Fordem przy okazji testów innowacyjnego Transita PHEV, co pozwoli poprawić jakość powietrza w Londynie. „

Andy Barratt, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Britain, powiedział:

” Na przestrzeni ostatnich 50 lat Ford Transit był najpopularniejszym autem użytkowym w Wielkiej Brytanii. Podczas prac rozwojowych zawsze stawialiśmy naszych klientów w centralnym punkcie, bezpośrednia współpraca z flotami naszych samochodów jest niezbędna dla stworzenia auta dostawczego z napędem hybrydowym który przyniesie korzyści różnym przedsiębiorstwom poruszającym się w obrębie naszych miast i ich okolic każdego dnia. „

Ponadto, Mark Harvey został kierownikiem programu Urban Electrified Van (pol. Miejski Samochód Dostawczy z Napędem Hybrydowym), obejmując tym samym nowe stanowisko w strukturach oddziału Forda w Wielkiej Brytanii. W tej roli Mark będzie współpracował bezpośrednio z organizacją Transport for London, flotami biorącymi udział w programie oraz zespołem ds. rozwoju Forda, aby wykorzystać wiedzę producenta oraz doświadczenia konsumenta i miasta do zrozumienia w jaki sposób użytkownicy wykorzystują pojazdy dostawcze w wielkim mieście. ”

Podczas swojego wystąpienia Mark Harvey powiedział:

” Z przyjemnością wracam do zespołu samochodów dostawczych Forda. Pracowałem nad modelem Transit Custom przez cztery lata i czuję się świetnie znowu pracując bezpośrednio z naszymi klientami aby stworzyć jak najlepsze auto dostawcze z napędem częściowo elektrycznym, dopasowane do ich potrzeb biznesowych. „

Dodał też, że

” wykorzystanie samochodów użytkowych jest skrajnie zróżnicowane w zależności od branży, jazdy próbne dostarczą nam zatem niezwykle cennej wiedzy na temat tego w jaki sposób pojazdy te są wykorzystywane w różnych gałęziach przemysłu w miastach. To z kolei pozwoli nam, jako producentowi, na skuteczniejszy rozwój zelektryfikowanych samochodów dostawczych z myślą o potrzebach naszych klientów, przy jednoczesnej poprawie jakości powietrza. „

21/04/2017 – Ciaran McCrickard / Mindworks – Ford Motor Car Director of Urban Electrified Vans Mark Harvey

Ford rozpocznie ten wart wiele milionów funtów projekt tej jesieni we współpracy z organizacjami Transport for London oraz Advanced Propulsion Centre (pol. Centrum Doskonalenia Zaawansowanych Źródeł Napędu).

Już od 50 lat Ford cieszy się mianem lidera sprzedaży w segmencie samochodów użytkowych w Zjednoczonym Królestwie. Rynkowy debiut dostawczego Transita Custom PHEV jest przewidziany na rok 2019 i stanowi część planu Forda, zakładającego inwestycję 4,5 miliarda dolarów w rozwój samochodów o napędzie hybrydowym i elektrycznym do 2020 roku. W tym czasie Ford zamierza rozwijać się jako producent samochodów i dostawca usług z zakresu mobilności oraz zyskać status lidera w dziedzinie pojazdów hybrydowych i autonomicznych oraz dostarczaniu nowych rozwiązań z zakresu mobilności.