Osiem modeli Ford Performance + Ośmiu kierowców wyścigowych Forda GT = jeden epicki tor wyścigowy!
To wyjątkowa rozgrywka: osiem modeli ze światowej linii Ford Performance po raz pierwszy razem na torze wyścigowym. Ich osiągi sprawdzą kierowcy Ford Chip Ganassi Racing Team.
W najnowszym filmie przygotowanym przez Ford Performance, nakręconym na torze wyścigowym Motorland koło Barcelony w Hiszpanii główne role zagrały: Ford F-150 Raptor; Fiesta ST, całkowicie nowa Fiesta ST, Focus RS, nowy Mustang GT, Mustang GT350R, Ford GT w wersji drogowej oraz wyścigowy Ford GT. Ścigają się, aby uzyskać jak najlepszy okrążenia na torze o długości 5 345 km.
Całą sekwencję nakręcono we współpracy z Castrol Edge w krótkim czterogodzinnym czasie testowym, jaki miało ośmiu kierowców Ford Chip Ganassi Racing podczas przedsezonowych prób opon do wyścigowych wersji Forda GT.
Andy Priaulx, Harry Tincknell, Olivier Pla i Stefan Mücke z serii wyścigów długodystansowych FIA WEC i Dirk Müller, Joey Hand, Richard Westbrook and Ryan Briscoe from the z mistrzostw MSA WeatherTech SportsCar Championship, zasiedli za kierownicami jednego z modeli Ford Performance – ruszając w odstępach czasowych, ścigali się w kulminacyjnym momencie na ostatnich zakrętach toru i prostej przed metą. Próba czasowa była pierwszą i prawdopodobnie jedyną szansą, aby dowiedzieć się, czy Fiesta ST jest w stanie pokonać wyścigowego Forda GT – zwycięzcę Le Mans.
Rozgrywka została sfilmowana z trzech kamer, drona oraz 16 kamer GoPro. Ujęcia „koło w koło” zostały wykonane w rozdzielczości 4K przy użyciu specjalnie skonstruowanego pojazdu z kamerą śledzącą jazdę Forda Fiesty ST.
Począwszy od wyjątkowych pickupów aż po zwycięskie samochody wyścigowe Le Mans, modele Ford Performance oferują wyjątkowe osiągi i wyrafinowane technologie, aby zapewnić nieporównywalną przyjemność z jazdy. Wszystkie z wyjątkiem dwóch modeli są wyposażone w silniki EcoBoost, od najmniejszego 3‑cylindrowego silnika 1.5-litra EcoBoost w całkowicie nowej Fieście ST aż po 3,5-litrowy silnik twin-turbo EcoBoost w pickupie F-150 Raptor oraz w drogowej i wyścigowej wersji Forda GT.
Mustang GT350R jest wyposażony w wyjątkową jednostkę V8 z płaskim wałem korbowym, która zapewnia moc 526 KM z 5,2 litra pojemności, a nowy Mustang GT oferuje kultowy 5-litrowy silnik V8.
Harry Tincknell powiedział: „To była niezwykle zabawna sesja nagraniowa. Każdy z ośmiu kierowców wyścigowych otrzymał samochód, którym wystartował do wyścigu. Wszystko się mogło zdarzyć i tak też się stało! To było niesamowite przeżycie – byłem jedną z pierwszych osób, które miały okazję prowadzić nowego Forda Fiestę ST – jeden z najbardziej popularnych modeli na świecie. Jeździł jak marzenie.”
Richard Westbrook, który kierował Fordem Focusem RS, powiedział: „Wspaniale było zmierzyć się z naszymi kolegami z zespołu Ford Chip Ganassi Racing. Ale to dopiero preludium – Ford Performance ma pojazdy, które są zdolne do podjęcia wielu wyzwań, a ich mocne strony można odkryć na torze wyścigowym.”
Stefan Mücke powiedział: „Jazda całkowicie nowym samochodem Mustang GT na torze była świetną zabawą. Oglądanie wszystkich samochodów Ford Performance w tym samym czasie na torze było nie tylko wyjątkowym, ale także dość odważnym przeżyciem, bo mogliśmy to zrobić w grupie konkurujących ze sobą kierowców wyścigowych! Na końcowych zakrętach jechaliśmy bardzo blisko siebie, ponieważ każdy chciał być pierwszy na mecie. Świetna zabawa i rewelacyjne okrążenie!”
Joey Hand powiedział: „Najfajniejsi goście prowadzą Mustangi, uwielbiam moc, więc trzymałem kciuki, aby wylosować GT350R. Na torze zrobiło się trochę dziko, ale to była świetna zabawa. Z chęcią przejechałbym się jeszcze raz.”
Olivier Pla stwierdził: „Super było pojechać Fordem GT na torze Motorland. Możesz wyraźnie poczuć i zobaczyć, jak szybki jest ten samochód. To wyjątkowe przeżycie prowadzić Forda GT na pełnym limicie. Ten samochód jest dziełem sztuki!”
Kierowcy i samochody
Kierowca | Samochód | Silnik | Moc | Prędkość maksymalna | 0-100 km/h |
Ryan Briscoe | F-150 Raptor | 3.5-litra V6 EcoBoost | 450 KM (wg. specyfikacji w USA) | Brak danych | Brak danych |
Dirk Müller | Fiesta ST | 1.6-litra EcoBoost | 182 KM | 223 km/h | 6.9 sek. |
Harry Tincknell | Nowa Fiesta ST | 1.5-litra EcoBoost | 200 KM | Brak danych | 6.7 sek. (szacowane) |
Richard Westbrook | Focus RS | 2.3-litra EcoBoost | 350 KM | 268 km/h | 4.7 sek. |
Stefan Mücke | Nowy Mustang GT | 5.0-litre V8 | 450 KM (szacowane) | Brak danych | Brak danych |
Joey Hand | Mustang GT350R | 5.2-litra V8 | 526 KM (wg. specyfikacji w USA) | Brak danych | Brak danych |
Olivier Pla | Ford GT wersja produkcyjna | 3.5-litra V6 EcoBoost | 655 KM | 347 km/h | <3 sek. |
Andy Priaulx | Ford GT wersja wyścigowa | 3.5-litra V6 EcoBoost | Brak danych | Brak danych | Brak danych |
Wyścig był filmowany na zamkniętym torze i monitorowany przez ekspertów ds. bezpieczeństwa z firmy Ford.