Nowy SUV Ford EcoSport wyższą jakością, lepszą techniką i większymi możliwościami zapewnia kierowcy poczucie kontroli i komfortu.

  • Nowy kompaktowy SUV Ford EcoSport debiutujący z mocnym, oszczędnym, całkowicie nowym silnikiem Diesla 1,5 litra EcoBlue, jest też bardziej wszechstronny i sprawny dzięki współpracy z inteligentnym systemem napędu wszystkich kół.
  • Wytrzymałe i stylowe nadwozie EcoSport oferuje więcej opcji personalizacji, w tym kontrastowe kolory dachu, samochód jest też po raz pierwszy dostępny w usportowionej wersji ST-Line.
  • Wyrafinowane, ergonomiczne wnętrze wyposażono w centralne ekrany dotykowe LCD o przekątnych do 8 cali, podgrzewaną kierownicę i system audio Premium B&O PLAY.
  • Zaawansowane rozwiązania techniczne obejmują łączność SYNC 3, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości oraz kamerę cofania zapewniającą pewniejsze, bezkolizyjne manewrowanie.

WARSZAWA, 5 września 2017 roku – Ford zaprezentował nowy model kompaktowego SUV Ford EcoSport, który jeszcze w tym roku zaoferuje europejskim klientom więcej możliwości, bardziej wyrafinowany wygląd i zaawansowane rozwiązania techniczne.

Nowy Ford EcoSport po raz pierwszy będzie wyposażony w system napędu wszystkich kół Ford Intelligent All Wheel Drive, dzięki czemu poprawią się jego własności jezdne zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Sercem samochodu będzie nowy, zaawansowany technicznie silnik Diesla EcoBlue o pojemności 1,5 litra i o mocy maksymalnej do 125 KM, w którym zoptymalizowano emisję CO2.*

Po raz pierwszy dostępna będzie usportowiona wersja samochodu, którą stworzono inspirując się pojazdami przygotowanymi przez dział Ford Performance: EcoSport ST‑Line. Nowy Ford EcoSport będzie wyposażony w systemy wspomagające kierowcę, w tym w system łączności SYNC 3, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości oraz w tylną kamerę cofania.

Dysponując lepszą dynamiką, wytrzymałym i wyrafinowanym stylistycznie nadwoziem, nowy model jest proponowany w 12 wyrazistych kolorach nadwozia i oferuje jeszcze więcej opcji personalizacji – w tym opcjonalne, kontrastujące malowanie dachu obejmujące również słupki drzwiowe do wysokości dolnej linii okien bocznych, spojler dachowy i lusterka boczne. Wnętrze zostało opracowane i wykończone ze szczególną starannością, zapewniając podróżnym wyjątkowo przyjemne wrażenia z jazdy, do czego przyczyniły się takie elementy, jak 8-calowy ekran dotykowy LCD, ogrzewana kierownica i sprytne rozwiązania dotyczące przewozu ładunków, w tym regulowana wysokość podłogi bagażnika.

„Ford sprzedał w Europie 150.000 kompaktowych SUV EcoSport od wprowadzenia modelu na tutejsze rynki w 2014 roku, a sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła o 40 procent>” – przypomina Steven Armstrong, wiceprezes grupy i prezes działu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w Ford Motor Company. „Nowy Ford EcoSport oferuje klientom jeszcze więcej stylu, komfortu, możliwości i swobody wyboru, łącząc wytrzymałość i funkcjonalność SUV z praktycznością samochodu miejskiego.

Nowy Ford EcoSport na rynki europejskie będzie produkowany w zakładach Forda w Craiova, w Rumunii, gdzie w przygotowanie jego produkcji zainwestowano 200 milionów euro, a do salonów sprzedaży trafi jeszcze w tym roku, dołączając do innych europejskich modeli SUV Forda – Edge i Kuga. Inny nowy model, dla którego inspiracją były samochody SUV – crossover Fiesta Active, trafi do sprzedaży w Europie w przyszłym roku.

Na europejskim rynku samochodowym segment pojazdów SUV rośnie najszybciej. Rejestracje SUV wzrosły o ponad 21 procent w ujęciu rok do roku, stanowiąc ponad jedną czwartą wszystkich rejestracji nowych samochodów osobowych w 2016 roku. W ubiegłym roku sprzedaż modeli SUV Forda w Europie wzrosła o ponad 30 procent.

Mocny i oszczędny

Nowy Ford EcoSport zapewni optymalną jakość prowadzenia samochodu dzięki wyposażeniu go w inteligentny napęd wszystkich kół Ford Intelligent All Wheel Drive. Rozwiązanie to jest oferowane w połączeniu z zupełnie nowym silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra współpracującym z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik zapewnia moc maksymalną 125 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 4,5 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 119 g/km.*

Inteligentny napęd na wszystkie koła monitoruje przyczepność kół samochodu do nawierzchni drogi i może zmienić rozkład momentu napędowego na osie do 50/50 na przednie i tylne koła w ciągu mniej niż 20 milisekund – dwadzieścia razy szybciej, niż trwa mrugnięcie oka. System niezauważalnie zmienia rozkład momentu napędowego na wszystkie cztery koła, zapewniając w ten sposób większe bezpieczeństwo jazdy, szczególnie na śliskich drogach.

Całkowicie nowy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu lepszych osiągów, a także mniejszej emisji CO2. Wyrafinowany czterocylindrowy silnik wyposażony jest w innowacyjne rozwiązania techniczne, wśród których znalazły się:

  • niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin połączony z wodnym chłodzeniem ładunku, co sprzyja wyższej sprawności spalania i lepszej czystości spalin;
  • zintegrowany kolektor dolotowy zapewniający silnikowi łatwiejsze „oddychanie”;
  • turbosprężarka o małej bezwładności zapewniająca krótszy czas reakcji i precyzyjniejsze sterowanie, a do budowy sprężarki wykorzystano między innymi materiały opracowane dla potrzeb silników rakietowych, gdzie muszą one wytrzymywać wyjątkowo wysokie temperatury;
  • wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa, który działa szybciej, ciszej i precyzyjniej dobiera dawki paliwa.

Od połowy 2018 roku 125-konny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 1,5 litra dostępny będzie z napędem na przednie koła i z zupełnie nową, niskotarciową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów, co zapewni jeszcze niższą emisję CO2 i proporcjonalnie niższe zużycie paliwa. Silnik wysokoprężny TDCi 1,5 litra o mocy 100 KM w połączeniu z napędem na przednie koła i z zupełnie nową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów będzie dostępny od początku sprzedaży nowego modelu.

Nowy model oferowany będzie także z wielokrotnie nagradzanym benzynowym silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra w wersjach 125 KM, 140 KM, a od połowy 2018 również 100 KM mocy maksymalnej, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wersja 125 KM dostępna będzie również z sześciobiegową przekładnią automatyczną ze sterowaniem łopatkami umieszczonymi na kolumnie kierownicy, co umożliwia wygodne sterowanie jej pracą.

Nowy EcoSport będzie nadal zapewniał jakość jazdy i prowadzenie dostosowane specjalnie do gustów europejskich klientów. W tym celu zoptymalizowano zawieszenie kół, amortyzatory, mocowania sprężyn, układ kierowniczy, belkę skrętną tylnej osi, ustawienia programu elektronicznej stabilizacji pojazdu i profile działania układu wspomagania kierownicy.

Solidny i wyrafinowany wygląd

Nowy Ford EcoSport został wystylizowany tak, jak Ford stylizuje swoje SUV – z naciskiem na solidny, ostry wygląd i dynamikę zawartą już w kształtach nadwozia. Pod tym względem łatwo skojarzyć nowy model ze średniej wielkości modelem Kuga i dużym Edge.

Starannie ukształtowana maska silnika z centralnym przetłoczeniem zapewnia czystszy wygląd przedniej części pojazdu, w czym pomogło schowanie podgrzewanych dysz spryskiwacza pod górną krawędzią maski. Przednia część pojazdu jest zdominowana przez nową, dużą trapezową konstrukcję wlotu powietrza i wyróżniające się, położone pod kątem reflektory, które są obecnie oferowane w wersji ksenonowej i obejmują stylowe światła dzienne LED. Położone również pod kątem światła przeciwmgielne o ukośnym kształcie wypełniają przednie narożniki, dla których inspiracją stylistyczną były pasy plecaka, kojarzące się z podróżą i przygodą.

Projekt tylnego zderzaka i tylnych świateł EcoSport również poddano zmianom, zapewniając tym elementom czystszy, bardziej „rzeźbiony” wygląd. Klienci mogą wybierać spośród 12 śmiałych kolorów zewnętrznych, w tym Lightning Blue, Ruby Red i tętniącego życiem metalizowanego koloru pomarańczy Tiger Eye. Możliwa jest dalsza personalizacja samochodu, na przykład poprzez wybór kontrastowego malowania dachu.

Nowe, 17- i 18-calowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów są dobrym uzupełnieniem twardego i sportowego charakteru samochodu, a można je otrzymać w wielu wykończeniach, w tym Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey i High Gloss Black. Klienci mogą też wybrać wyróżniającą samochód opcję koła zapasowego montowanego do drzwi bagażnika.

EcoSport zapewnia teraz nowy poziom doskonałości w wykończeniu wnętrza z łatwiejszymi w obsłudze elementami sterującymi i miękkimi materiałami oraz z ergonomicznie zaprojektowaną nową konsolą centralną, którą wyposażono w mniej przycisków celem ułatwienia obsługi. Nowo zaprojektowane siedzenia zoptymalizowano pod kątem większego komfortu dla osób podróżujących z przodu i z tyłu, zapewniając także wyższą jakość ich wykończenia, w tym opcjonalnie częściowo skórzaną tapicerkę. Można też dopasowywać atmosferę do nastroju podróżujących dzięki regulowanemu oświetleniu wnętrza, ustawiając jeden z siedmiu dostępnych kolorów.

Wnętrze wyposażono w całą gamę dobrze przemyślanych rozwiązań w zakresie przewozu bagażu, w tym w nową podłogę bagażnika o regulowanej wysokości, która może być podnoszona w celu uzyskania ukrytej przestrzeni bagażowej, lub opuszczana, by zwiększyć pojemność bagażnika do 334 litrów. Nowa konsola centralna posiada wbudowany składany, przesuwny podłokietnik dla przedniego pasażera, a w podłokietniku przewidziano schowek, w którym można przewozić tablet lub przekąski.

Nowa linia EcoSport po raz pierwszy obejmuje sportowy wariant ST-Line, nawiązujący do modeli Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line i S-MAX ST-Line, oferując odważną stylistykę i sportowo dostrojoną dynamikę jazdy, a także mocne i ekonomiczne silniki benzynowe EcoBoost oraz wysokoprężne TDCi.

EcoSport ST-Line otrzymał zderzaki i progi boczne inspirowane projektami Ford Performance, czarne wykończenie relingów dachowych i ramek reflektorów, 17-calowe obręcze kół z lekkiego stopu z wykończeniem Dark Tarnish, oznaczenia ST-Line oraz charakterystyczne lakierowanie dachu i lusterek zewnętrznych. We wnętrzu pojawiła się unikalna kierownica ST-Line ze skórzanym obszyciem i spłaszczeniem w dolnej części, wyjątkowe fotele z częściowo skórzaną tapicerką i z wkładkami Miko®-Dinamica z ekologicznego zamszu wykonanego z poliestru pochodzącego z recyklingu, a także czerwone obszycia, skórzane wykończenie dźwigni hamulca ręcznego i dźwigni zmiany biegów, tabliczki znamionowe ST-Line oraz sportowe pedały w wykończeniu ze stali nierdzewnej.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Nowy Ford EcoSport będzie przyciągał klientów cenioną przez nich, typową dla SUV wysoką pozycją kierowcy, a także fordowską dynamiką zmieniającą zwykłą jazdę w czystą przyjemność, a to dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym, jakie znalazły się w tym samochodzie.

Zaawansowany system komunikacyjny i rozrywkowy Forda  SYNC 3 jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™. SYNC 3 jest sterowany za pośrednictwem montowanego w EcoSport, 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego LCD. System SYNC 3 dostępny jest także z 6,5-calowym ekranem dotykowym LCD. 4,2-calowy kolorowy ekran oferowany jest wraz z łączem Bluetooth i dwoma wejściami USB.

Nowy system dźwiękowy B&O PLAY oferujący ponadstandardowe warunki odsłuchu jest wyposażony w dziesięć głośników, w tym subwoofer znajdujący się w bagażniku i głośnik średniotonowy umieszczony pośrodku deski rozdzielczej. System został specjalnie skalibrowany do zastosowania we wnętrzu EcoSport, a jednym z jego elementów jest najnowszy cyfrowy wzmacniacz sygnału, który umożliwia precyzyjne wyrównywanie i miksowanie dźwięku, włączając w to ustawienie Surround.

Model EcoSport po raz pierwszy otrzymał tempomat z ogranicznikiem prędkości, który pomaga kierowcy utrzymać prędkość zgodną z ograniczeniami, samochód może być też wyposażony w tylną kamerę cofania, dzięki czemu parkowanie jest łatwiejsze i bezpieczniejsze.

W nowym modelu dostępne są automatyczne reflektory i wycieraczki z czujnikiem deszczu, dzięki którym kierowca jest mniej zestresowany i lepiej skoncentrowany na sytuacji drogowej, a podgrzewana kierownica i elektronicznie sterowana automatyczna kontrola temperatury poprawiają komfort podróży. Większą wygodę oferuje nowy 4,2-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, dzięki któremu łatwiej uzyskać dostęp do najważniejszych informacji dotyczących jazdy. Elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne pozwalają szybciej i bezpieczniej rozpocząć podróż, gdy o poranku na zewnątrz jest mroźno, lub wilgotno.

Wśród kolejnych systemów wspomagania kierowcy należy wspomnieć o systemie wykrywania obiektów znajdujących się w martwym polu lusterek, który może ostrzegać kierowcę przed pojazdami zbliżającymi się do niego jadąc w tym samym kierunku oraz o standardowo instalowanym systemie kontroli stabilności pojazdu, który w razie potrzeby dostosowuje moment obrotowy silnika i siłę hamowania, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu kontroli nad kierunkiem jazdy.

Udoskonalona ochrona pasażerów obejmuje teraz przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kolanową poduszkę powietrzną kierowcy; nowe boczne poduszki powietrzne, które zapewniają dodatkową ochronę klatki piersiowej i są zaprojektowane tak, by utrzymać pasażera jak najdalej od miejsca uderzenia, a także nowe kurtyny powietrzne pokrywające maksymalnie dużą powierzchnię boczną wnętrza. EcoSport jest także bardziej bezpieczny, niż kiedykolwiek, ze standardowo instalowanym alarmem obwodowym (perymetrycznym).

„Podwyższyliśmy jakość, zastosowaliśmy nowe rozwiązania techniczne, zwiększyliśmy wszechstronność nowego Forda EcoSport, aby zapewnić większą pewność i kontrolę, jakich wymagają nabywcy kompaktowych samochodów SUV.” – mówi Gary Boes, dyrektor ds. samochodów segmentu B w Ford Motor Company. „Dzięki temu kierowcy poczują więcej komfortu i pewności siebie, niż kiedykolwiek wcześniej za kierownicą samochodu tej klasy.”