- Nowy Ford Fiesta uzyskał 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP; jest to pierwszy Ford z systemem ochrony pieszych (Pedestrian Detection), który pomaga zapobiec kolizjom po zapadnięciu zmroku.
- Fiesta zdobywa maksymalną liczbę punktów w testach zderzenia bocznego. Innowacyjna konstrukcja nadwozia skutecznie przenosi energię uderzenie bocznego w kierunku dachu.
- Technologie wspomagające kierowcę i funkcje bezpieczeństwa przyczyniają się do uzyskania wyniku 5 gwiazdek w testach.
WARSZAWA, 6 września 2017 roku – Nowy Ford Fiesta uzyskał maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Fiesta – najnowocześniejszy technologicznie samochód miejski sprzedawany w Europie – posiada zaawansowane funkcje, które mogą zapobiec lub złagodzić skutki wypadku z udziałem pieszych, w tym udoskonaloną wersję systemu Ford Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection. Inteligentna technologia pozwala wykryć, obecność pieszego przed samochodem, może również zapobiegać kolizjom w ciemności.
Euro NCAP przyznało Fieście wysokie oceny zarówno za ochronę pasażerów dorosłych (87 procent), jak i dzieci (84 procent). Fiesta uzyskała maksymalny wynik w testach symulujących zderzenie z innym samochodem, a także bardzo wysoki wynik w testach zderzeń czołowych i bocznych, zapewniając wysoki poziom ochrony wszystkim uczestnikom kolizji, w tym ochronę pasażerów przed urazami kręgosłupa.
Eksperci Euro NCAP wysoko ocenili technologie wspomagające kierowcę takie jak Adjustable Speed Limiter (system dostosowujący prędkość do warunków na drodze) oraz Lane Keeping Aid (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu), podobnie jak system informujący o przekroczeniu ładowności oraz napinacze pasów bezpieczeństwa oferowane po raz pierwszy na tylnych siedzeniach. Pozytywną ocenę uzyskały również przednie poduszki powietrzne chroniące głowę, klatkę piersiową oraz miednicę.
„Najnowsze normy bezpieczeństwa Euro NCAP są bardziej rygorystyczne niż kiedykolwiek, a nacisk kładzie się na technologie, które mogą pomóc kierowcom unikać wypadków”, powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe. „Fiesta może teraz pomóc kierowcom w powrocie na właściwy pas jezdni, a także monitorować sytuację z przodu samochodu na odległość porównywalną z długością boiska piłkarskiego. Dzięki temu kierowcy mogą wcześniej wykryć niebezpieczną sytuację w czasie podróży”.
W konstrukcji karoserii nowej Fiesty zastosowano 36 procent więcej stali borowej, co zapewnia większą sztywność nadwozia w okolicach przednich słupków. Struktura wzmocnień górnej partii słupka w kształcie litery T pozwala na bardziej skuteczne przenoszenie energii uderzenia w kierunku dachu.
Przeprojektowane przekroje drzwi chronią pasażerów przed skutkiem uderzeń bocznych, a modele trzy i pięciodrzwiowe zawierają czujniki ciśnienia w drzwiach, które umożliwiają szybsze uruchomienie systemu bocznych poduszek powietrznych. Pasy bezpieczeństwa kierowcy wyposażono w mechanicznie uruchamiane urządzenie zapobiegające poślizgowi pasa podczas wypadku lub kolizji.
Nowa Fiesta jest również pierwszym Fordem w Europie, przy konstrukcji którego zastosowano komputerową symulację wypadków z technologią Finite Element Analysis (analiza krańcowej wytrzymałości elementów). Technologia precyzyjnie przewiduje, w jaki sposób elementy bezpieczeństwa, od poduszek powietrznych po konstrukcję nadwozia, zareagują na siły działające na pasażerów w czasie wypadku. To umożliwia bardziej skuteczną ochronę i optymalne działanie wszystkich systemów bezpieczeństwa pojazdu.
Kolejne zaawansowane technologie wspomagają kierowcę poprzez system dwóch kamer, trzech radarów i 12 ultradźwiękowych czujników – wszystkie razem monitorują sytuację w promieniu 360 stopni wokół pojazdu i skanują drogę na odległość do 130 metrów. Sa to: Active Park Assist with Perpendicular Parking, (aktywny asystent parkowania), Adaptive Cruise Control (adaptacyjny tempomat), Auto High Beam (automatyczne światła drogowe), Blind Spot Information System (system monitorowania martwego pola), Cross Traffic Alert, Distance Indication, Driver Alert, Forward Collision Warning, Lane Keeping Alert and Traffic Sign Recognition.
Ford oferuje 11 modeli, które uzyskały 5-gwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP. Są to : B-MAX, Edge, Fiesta, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo, Ranger, S-MAX, Tourneo Courier oraz Transit i Tourneo Custom.
Nowa Fiesta jest obecnie sprzedawana w całej Europie z bogatą ofertą wyposażenia i w kilku konfiguracjach, w tym w stylowej wersji Titanium, sportowej ST-Line, ekskluzywnej Vignale oraz Trend.
W przyszłym roku na rynku pojawią się Ford Fiesta Active crossover – pierwszy model w nowej gamie crossoverów Forda, które zadebiutują w nadchodzących latach, a także nowy Ford Fiesta ST z silnikiem o mocy 200 KM.